zaterdag 30 januari 2016

Een veel te korte dag!

Hoeveel kunnen we op 1 namiddag en avond doen (en hierbij rekening houdend met Niah, 6 maanden oud, regelmatig aandacht nodig alsook voeding en verschoning; een man, die naar mijn weten enkel in mijn weg loopt en een hond die af en toe ook nog eens aandacht komt vragen.)

Vanmiddag rustig op het gemakje begonnen rond een uurtje of 2. Schatje, ik maak eventjes de jurk af die ik donderdag in elkaar heb gestoken. (De TiRo uit 200 jurken in een elegante grijze stof met slangenmotief op.) Enkel beleg nog doen, omzomen en klaar issie. Dan stop ik met naaien.
Zo gezegd, zo gedaan. Half uurtje later stak de jurk in elkaar.


Schat, ik maak nog ff een jurkje.
Had gisteren een prachtig wit stofje geknipt voor de June, mijn -nog steeds- favo jurkje!
Zo gezegd, zo gedaan. Klein 2 uurtjes later stak ook die in elkaar. En ik moet zeggen, ik heb al veel mooie dingen gemaakt, maar WAUW! I'm in love! Zo mooi heb ik nog geen enkele jurk gemaakt en zo mooi heb ik ook nog met geen enkele jurk gestaan, zelfs niet met al mijn andere junes...



De Olivia moest nog omgezoomd worden, manchetten aangemaakt worden en knoopsgaten opgenaaid. Enkel de knopen had ik vandaag niet zo'n zin in.


Omdat ik ook de TiRo zo'n geweldig jurkje vind besloot ik nog snel een TiRoKy te tekenen. Hetzelfde principe, enkel met een officierskraagje. Dit ligt klaar geknipt om morgen in elkaar te stikken!




Tussendoor nog enkele kleine dingetjes hersteld. Een slabbetje met mouwen waarvan de naad was losgekomen. Mijn feestjurk waar ik de stretchsteek was vergeten dus ook eventjes de taillenaad opnieuw gedaan. De Teddy had een naad die niet helemaal goed was (mini-gaatje waar ik me mega aan ergerde!).

Besluit: een heerlijk productieve dag waar ik morgen gewoon mee verder ga! :D


Hierbij een preview van de gebruikte stofjes, in de loop van de komen de jurkjes hier te kijk te staan! 

Stofjes : Hoogboomsesteenweg Kapellen, Stoffencircus, Stoffenkoning Rucphen
Patroontjes : Olivia (LMV), June (LMV), TiRo (200 jurken), TiRoKy (200 jurken)



Geen opmerkingen:

Een reactie posten