maandag 22 februari 2016

Pin it & make it #4



We zitten ondertussen aan week 4 van onze pin it & make it.
Een tijdje geleden zag ik bladwijzers voorbij komen in de vorm van jurkjes

Ik heb ze gelijk opgeslagen om na te maken :D
Hier al een foto zoals ze op Pinterest staan: 


Het is een ideaal idee om van die kleine restje die toch zo mooi zijn nog iets leuk te maken!!

Hier de versie die ik maakte: 







Ik heb de elastiek zo gemaakt dat het over een boek kan in A4 formaat (zoals de LMV ;) )

Ik heb er nog een 2de klaarliggen die ik korter ga maken..

Hier alvast hoe je dit doet:


Stap 1: Je tekent een jurk op papier.



Stap 2: je knipt de jurk uit een stofje en kleeft (heb ik met Pritt gedaan) het jurkje op een stukje vilt.



Stap 3; Je zet het jurkje vast met een applicatie steek (of je kan het met de hand en de festonsteek doen )


Zoals je ziet, mijn machine heeft een applicatiesteek! 



Stap 4 : 

Nog uitknippen en klaar!


Enkel nog elastiek aan bevestigen (zolang je zelf wenst) en je kan de bladwijzer gebruiken!

Patroon : zelf getekend
Idee : Pinterest
Stofje : overschotje




Geen opmerkingen:

Een reactie posten