donderdag 4 februari 2016

Productief weekend : Laatste jurk


Vandaag heb ik de allerlaatste hand gelegd aan mijn Olivia jurk. Eerder konden jullie al lezen dat ik enkel nog de manchetten moest aanzetten, omzomen en knoopjes opzetten maar dat de zin om knopen op te zetten mij dusdanig ontbrak.
Ik heb het jurkje meegenomen naar het werk en gedaan wanneer mijn kleine cliënt lag te slapen. Tijd uitgespaard thuis en wat zit je anders te doen terwijl kleintjes heerlijk dutten?!



Afgewerkt vind ik hem ontzettend leuk, al is het wel een héél andere stijl dan dat ik gewoon ben. 
Nu nog wachten op een zonnetje en hopen dat ik hem vaak ga dragen. Ik heb er mijn werk al zeker aan gehad! :) 


Het is een licht blauw katoentje wat lijkt op jeans.
 Er staan kleine witte strikjes op (eens iets anders dan bloemen!)




Langs achter heb ik een zilveren paspel verwerkt om het iets specialer te maken.



De knoopjes zijn retro, ze komen van een erfenis van een tante van mijn stiefpapa (kunnen we nog volgen?). Zij had jaar en dag een naaiwinkeltje en had alles nog liggen. Ik heb na haar dood heel de knopencollectie gekregen :D.v


Ook vanvoor heb ik hetzelfde zilveren paspellintje genaaid. Weer voor het speelse detail.


Lusjes voor een riempje heb ik weggelaten zodat het ook zonder riempje gedragen kan worden.


Stof : Hoogboomsesteenweg Kapellen
Patroon : Olivia jurk LMV

1 opmerking: