maandag 14 december 2015

De naaimicrobe begon een dik jaar geleden..


Vorig jaar oktober, dorpsdag in Brasschaat.
Ik zag een ontzettend leuk kraampje staan met wondermooie kinderjurkjes.
Even snel kijken en toen besefte ik, dit wil ik ook kunnen. 
Manlief en ik hadden al besloten dat er een kindje welkom was, en zo'n prinsessenjurkjes wou ik zelf kunnen maken voor mijn kleine meid!
Thuisgekomen gelijk opgezocht waar ik terecht kon en via facebook kwam ik bij 'Simsalabim, toveren met stof ' terecht. Paar weekjes later kon ik voor de eerste keer terecht in dit fantastische naaicafé! 

Ik kon overweg met mijn naaimachine, had al wat pennenzakjes en deurstoppen gemaakt maar kleding, daar had ik tot een paar weken eerder zelfs nog niet over gedacht. Die stap leek me zó gigantisch groot.
Dus aangekomen met een stofje, boekje geleend van iemand (Allemaal rokjes van Mme Zsazsa) en begonnen. 3 weken heb ik aan dit rokje gewerkt. De tweede week gingen we normaal de afwerking van mijn rokje verzorgen tot het er ineens uitkwam : ik was zwanger!
Hoelang ik het al weet? Euhm... van vanochtend?
Dus gelijk een rekbare tailleband aangezet en mevrouw kon tijdens de zwangerschap al showen met een zelfgemaakt item.



Mijn allereerste creatie! 

Wat een heerlijk gevoel gaf dat om iets zelf te creëren! 
Helemaal omdat ik in de winkels écht niet mijn ding vond qua zwangerschapskledij.. 
En nu, dik een jaar later heb ik zo'n ontzettende lijst met alles wat ik al gemaakt heb dat ik hem stiekem wel met jullie wou delen :) 


Voor mijn kleine prinses Niah : 

Hansop (knippie)
5x Hollands jurkje (de droomfabriek)
3x A-lijn rokje  (de droomfabriek)
Her sweetness (ottobre)
Ted kruippakje (LMV)
Flora jumpsuit (LMV)
Grace jurk (Emma en Mona)
Grace met een twist (Eigen design)














Voor manlief: 

Cool Blue Hemd (LMV)
3x Stone short (LMV)





Voor iemand anders:

June Dress (LMV)
Rosa jurk (LMV)
Betty rok (LMV)
Victoria rok (LMV)
5x A-lijn rokje (de droomfabriek)
Cupcake jurk (LMV)
Ted kruippakje








Voor mezelf: 

Rokje Mme Zsazsa (allemaal rokjes)
Little Black Dress (zwangerschapsmodel - LMV)
Elisa wikkeljurk (zwangerschap - LMV)
June Dress (zwangerschap LMV)
3x June Dress (LMV)
2x Sweetheart June (LMV)
Lora jurk (LMV)
Eden jurk met kokerrok (LMV) 
TiRaMi (200 jurken)
2x J'ocean Jumpsuit (LMV)
2x Ocean Dress (LMV)
Black jack jurk (LMV)
Chloë jas (LMV)
2x Mona vest (LMV)
Jessy jurk (LMV)



















Als ik het zo samentel kom ik aan 50 stuks van kledij!!! 

En dan hebben we natuurlijk ook nog een heleboel andere prullaria gemaakt het voorbije jaar : 
Olifant knuffel
 4 Uiltjes voor boven de wipper
4 Bloemen voor boven de box
2x de Sinterklaashandpoppen (Sint, Piet en Paard)
Doopsuikerjurkjes (80 stuks!! )
Joan tas
2x Wikkeldekentje
Dekentje
Verschoonmatje
Wolkenknuffel
Vlaggenlijn
3x Zeverdoekjes
Labeldoekje
3x Vlinderknuffels
Sterrenslinger
Kleenex overtrek



























Dit er bij geteld heb ik een productief jaar gehad waarin ik 21 andere prullaria heb gemaakt, 80 doopsuikerjurkjes en 50 kledingstukken met dus de teller in totaal op 151 genaaide items!!

Goh, ik verschiet er zelf van!! Wat een prestatie! 
Hop naar meer van dat!! :D 

1 opmerking:

  1. Jij hebt niet stilgezeten idd dat voorbije jaar! Er zitten heel veel mooie stukjes tussen! Chapeau!

    BeantwoordenVerwijderen